Archiwum strony

Antonin Hajek kończy karierę!

Radosław Sarnik | 12.9.15 | 0 komentarze

Zaskakujące informacje dotarły do nas z Czech. Rekordzista Czech w skokach narciarskich i członek kadry B - Antonin Hajek postanowił zakończyć karierę sportową. Na decyzję wpłynęły problemy zdrowotne oraz nieudane skoki tego lata.




Antonin Hajek jeszcze tydzień temu rywalizował w zawodach cyklu Letniego Grand Prix w Czajkowskim, gdzie zajął 42 oraz 20 miejsce (jedyne punkty LGP tego lata), wcześniej też mogliśmy go oglądać podczas Pucharu Kontynentalnego we Frenstacie, gdzie w jednym z konkursów zajął 13 miejsce. Wyniki te jednak nie satysfakcjonowały 28-latka.

Rekordzista Czech wydał specjalne oświadczenie w którym napisał o powodach swojej decyzji:
- Pozdrawiam wszystkich kibiców skoków narciarskich. Chciałbym ogłosić, że dzisiaj kończę swoją aktywną karierę sportową. Powodów tej decyzji jest wiele, jednak nie zamierzam obwiniać i krytykować osób które robią coś dla rodzimych skoków. Nie udało mi się w sezonie letnim wywalczyć miejsca w kadrze na zawody Pucharu Świata. Niepowodzenia w ostatnich występach i ciągłe problemy zdrowotne, które nie pozwalały mi trenować na pełnych obrotach dały mi do myślenia i doprowadziły do tej decyzji. Chciałbym podziękować za wsparcie wszystkim trenerom, którzy szkolili mnie od początku mojej przygody ze skokami podtrzymując mnie na duchu. Dzięki uprawianiu sportu doświadczyłem wielu wspaniałych chwil i cieszę się, że mogłem przez 12 lat występować w zawodach Pucharu Świata, mogąc was kibiców cieszyć moimi skokami. Najbardziej dziękuję moim rodzicom, którzy byli ze mną od początku i starali się, żebym mógł coś osiągnąć w skokach. Zdaję również sobie sprawę, że pozostawiłem za sobą dużo niedokończonej pracy, za co wszystkich przepraszam.
Życzę Czeskim skokom udanego sezonu.
Antonin Hajek


Największym indywidualnym osiągnięciem Hajka było siódme miejsce podczas konkursu ZIO w Vancouver na skoczni K-125 w 2010 r.. Poza tym Czech zajął w tym sam sezonie ósme miejsce na Mistrzostwach Świata w Lotach Narciarskich, gdzie przy okazji ustanowił rekord Czech w długości lotu narciarskiego (236 m), który do dzisiaj nie został pobity. Dwukrotnie również był bliski stanięcia na podium zawodów Pucharu Świata - w 2010r. zajął czwarte miejsce w Bad Mittendorf oraz Sapporo.

Żródło: skoky.net

Kategorie:


0 komentarze

Masz coś do powiedzenia? Napisz w kratce. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy napisanych przez internautów. Niestosowne komentarze będą usuwane. Wysłanie komentarza oznacza akceptację regulaminu komentowania w serwisie WinterSzus.pl. REGULAMIN KOMENTOWANIA