Archiwum strony

Borek Sedlak: Postaram się godnie zastapić Mirana

Radosław Sarnik | 19.7.16 | 0 komentarze

Po sezonie 2015/2016 nastąpiły zmiany na szczytach organizacji zawodów Pucharu Świata. Z roli asystenta dyrektora Pucharu Świata zrezygnował Miran Tepes, którego zastąpił Borek Sedlak, którego kariera w strukturach FIS rozwija się bardzo szybko.

Czeski zawodnik podczas swojej kariery zawodniczej skakał przez kilka lat w zawodach najwyższej rangi jednak nie odniósł wielkich sukcesów i swoją karierę zakończył w marcu 2014 roku. Po tym okresie Czech rozpoczął karierę w FIS. - Po zakończeniu kariery naturalnie zacząłem rozglądać się za nowym zajęciem. Skoki narciarskie od zawsze były w moim życiu najważniejsze, więc ucieszyłem się, kiedy na moje zapytanie odpowiedział Walter Hofer i zaproponował mi pracę w FIS jako asystent dyrektora Pucharu Świata kobiet - komentuje sam zainteresowany.

Kolejne wyzwania przyszły bardzo szybko - Na początku sezonu letniego 2014 zachorował koordynator Pucharu Kontynentalnego, Horst Tielman, przez co pracowałem na dwóch stanowiskach naraz. Dzięki tej roli, mogłem zostać w kolejnym sezonie asystentem kontroli materiału w Pucharze Świata. Poza tym dalej pracowałem w Pucharze Świata pań, pełniąc analogiczną rolę jak Miran Tepes wśród mężczyzn. Po zakończeniu kariery bałem się, że przeskok do normalnego życia będzie trudny, ale dzięki tej sytuacji nie był on zbyt drastyczny - podsumowuje Sedlak

Okazało się jednak, że Borka Sedlaka prawdziwe wyzwanie czeka właśnie teraz. Podczas kongresu FIS w Meksyku, Czech został następcą Mirana Tepesa na stanowisku asystenta Waltera Hofera, odpowiadającego za puszczanie zawodników w odpowiednich warunkach atmosferycznych, a także komunikację między Walterem Hoferem oraz organizatorami zawodów i transmisji telewizyjnej. - Byłem tą zmianą zaskoczony, ale jest to dla mnie duże wyzwanie i krok naprzód w życiu zawodowym. Zastąpienie Mirana będzie bardzo trudne, ponieważ miał on 20 lat doświadczenia na tym stanowisku. Był osobą, która też szkoliła mnie na to stanowisko, więc postaram być jego godnym następcą - stwierdza Sedlak.

35-letni Czech nie obawia się współpracy z tak doświadczonym dyrektorem, jakim jest Walter Hofer - Znam się z Walterem od wielu lat. Jeszcze jako zawodnik miałem wielki szacunek do pracy jaką wykonuje. Jest dla mnie wciąż trochę niewiarygodną rzeczą fakt, że ledwie dwa lata po zakończeniu kariery zawodniczej będę jego asystentem - opowiada Czech - Walter posiada ogromne doświadczenie i mam nadzieję, że nauczę się przy nim jak najwięcej. Liczę, że nasza współpraca będzie przebiegała dobrze - podsumowuje nowy asystent dyrektora Pucharu Świata.

Źródło: czech-ski.com

Kategorie: , ,


0 komentarze

Masz coś do powiedzenia? Napisz w kratce. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy napisanych przez internautów. Niestosowne komentarze będą usuwane. Wysłanie komentarza oznacza akceptację regulaminu komentowania w serwisie WinterSzus.pl. REGULAMIN KOMENTOWANIA