Archiwum strony

KS Wisła Ustronianka bryluje w Lotos Cup w Zakopanem

Krwisty | 12.2.13 | 0 komentarze

Piękna zimowa pogoda wciąż nie opuszcza Zakopanego, gdzie od wczoraj rozgrywane są zawody „LOTOS Cup 2013” w skokach narciarskich i kombinacji norweskiej. Dziś na skoczniach kompleksu Średniej Krokwi zmierzyli się skoczkowie i skoczkinie. Roszady na pozycji lidera klasyfikacji generalnej trwają, tym razem po żółte koszulki sięgnęli Krzysztof Kabot (Junior C) i Szymon Jojko (Junior E), obaj z KS Wisła Ustronianka.


Konkurs Juniora C zdominowali Czesi - zwyciężył Frantiszek Holik (66 i 65 m) przed Damianem Lasotą (64 i 65,5 m). Na trzecim miejscu sklasyfikowano najlepszego Polaka - Krzysztofa Kabota z KS Wisła Ustronianka, który po tych zawodach objął prowadzenie w klasyfikacji generalnej "LOTOS Cup 2013". Dotychczasowy lider, Krystian Kołodziej z AZS Zakopane plasuje się teraz na drugim miejscu ex aequo z Pawłem Gutem z LKS Poroniec Poronin ze stratą 35 punktów do Kabota.

W kategorii Junior D po raz pierwszy tej zimy zwyciężył Dawid Jarząbek (TS Wisła Zakopane), wyprzedzając swojego największego rywala Pawła Wąska (KS Wisła Ustronianka) o 3,6 punktu. Podopieczny trenera Szturca przed ostatnimi w "LOTOS Cup 2013", marcowymi zawodami ma w klasyfikacji generalnej przewagę 75 punktów nad Jarząbkiem. Trzecie miejsce zajął Damian Skupień z TS Wisła Zakopane, syn byłego skoczka Wojciecha Skupnia.

Dawid Jarząbek wciąż odczuwa skutki wczorajszego upadku na skoczni. – Nadal boli mnie noga, ale jest już lepiej niż wczoraj, gdy musiałem się wycofać z biegu do kombinacji. Smarowałem udo maścią i zażywałem lekarstwa. Dziś udało się wygrać. To moja skocznia, tutaj trenuję na co dzień. Jeszcze bardziej bym się cieszył, gdybyśmy mogli skakać na większym obiekcie, Średniej Krokwi. Z tygodnia na tydzień skaczę coraz lepiej i powoli forma skokowa i biegowa wyrównują się – tłumaczył zawodnik TS Wisła Zakopane.

Na skoczni pojawiły się dziś tylko dwie Juniorki. Lepsza okazała się Joanna Szwab (KS Chochołów), pokonując Magdalenę Pałasz z UKS Sołtysianie Stare Bystre o 9,9 punktu. To czwarta z rzędu wygrana tej zawodniczki. – W pierwszym skoku nie wyszło, ręce uciekły mi na najeździe. Druga próba była już trochę lepsza, trzymałam ręce przy ciele. Moja główna ubiegłoroczna rywalka Joanna Gawron zrezygnowała już ze skoków, ale i tak muszę się starać skakać jak najlepiej, bo Magda Pałasz też dobrze skacze – oceniła występ Joanna Szwab.


W kategorii Junior E nastąpiła zmiana lidera klasyfikacji generalnej. Patryk Hutyra (SS-R LZS Sokół Szczyrk) zajął dziś dopiero 10. miejsce i stracił koszulkę lidera na korzyść zwycięzcy zawodów Szymona Jojko (KS Wisła Ustronianka). Równie długie skoki jak Jojko oddał dziś Maciej Zborowski (KS Chochołów), jednak jego styl nie zyskał uznania w oczach sędziów. Na najniższym stopniu podium wylądował Kacper Stosel z AZS Zakopane.

Po raz trzeci z rzędu najlepszą Młodziczką okazała się Kamila Karpiel z AZS Zakopane i ma już 80 punktów przewagi nad drugą w klasyfikacji generalnej Anną Twardosz (PKS Olimpijczyk Gilowice), która w dzisiejszym konkursie uplasowała się na trzeciej pozycji. Druga była Joanna Kil (AZS Zakopane).

- Poszło mi dobrze. Przed skokami było duże zdenerwowanie, ponieważ startowałam dziś jako ostatnia, w żółtej koszulce liderki. Teraz czuję się już pewniej, ponieważ znów wygrałam. Najbardziej lubię skocznię w Wiśle, ale tutaj również skacze mi się bardzo dobrze. Przygotowania do sezonu były bardzo trudne, trener bardzo dużo wymaga i ciągle karze coś poprawiać. Staram się realizować to krok po kroku, a efekty naszej pracy widać już tej zimy – komentowała zwyciężczyni Kamila Karpiel.

Jutro zawody „LOTOS Cup 2013” przenoszą się na Wielką Krokiew, gdzie od godziny 9:30 rywalizować będą Seniorzy, Juniorzy A oraz Juniorzy B w konkursach skoków narciarskich i kombinacji norweskiej.

Pełne wyniki zawodów i aktualną klasyfikację generalną można znaleźć >> tutaj <<


Źródło i  foto: Alicja Kosman  / PZN

Kategorie: , ,


0 komentarze

Masz coś do powiedzenia? Napisz w kratce. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy napisanych przez internautów. Niestosowne komentarze będą usuwane. Wysłanie komentarza oznacza akceptację regulaminu komentowania w serwisie WinterSzus.pl. REGULAMIN KOMENTOWANIA