Archiwum strony

Mistrzostwa USA wygrywają Lindsey Van i Nicholas Alexander

Krwisty | 15.10.13 | 0 komentarze


Tekst: Michał Urawski
W minioną sobotę na skoczni normalnej w Lake Placid odbyły się Mistrzostwa Stanów Zjednoczonych. Wśród panów triumfował Nicholas Alexander, natomiast z pań najlepsza okazała się Lindsey Van. 





Triumfator zawodów dwukrotnie wylądował na 99 metrze, zapewniając sobie triumf z przewagą 21. punktów. Trzech kolejnych skoczków w klasyfikacji dzieliło zaledwie 1,5 punktu. 
Drugi Nick Fairall uzyskał 94 oraz 92,5 m, co pozwoliło mu wyprzedzić Andersa Johnsona (94,5 i 90,5 m) oraz Petera Frenette'a (91 i 95,5 m). 

- Najważniejsze to się zrelaksować i cieszyć każdym skokiem, nie można się stresować wynikiem - powiedział nowy mistrz USA. - Latem bardzo dobrze mi się trenowało, moje skoki były równe. To wszystko sprawiło, że uwierzyłem we własne możliwości. Bardzo się staram utrzymać pewien poziom, to był mój cel latem, taki będzie mój cel i zimą. Chciałbym na stałe zagościć w czołowej 30-tce zawodów pucharu świata - zakończył. 

O konkursie wypowiedział się również trener reprezentacji Stanów Zjednoczonych, Clint Jones: - Nasi zawodnicy skakali na wysokim poziomie. Jestem zadowolony z postawy całej drużyny. Nick Aleksander miał trochę problemów przez kilka ostatnich dni, ale dokonał kilku drobnych zmian i oddał dziś dwa świetne skoki. To było świetne zwieńczenie sezonu, z przyjemnością patrzę na postęp, który wykonała nasza drużyna podczas ostatnich kilku miesięcy - podsumował trener. 

Konkurs pań zdecydowanie wygrała Lindsey Van, która uzyskała 92 i 96,5 m. Za nią uplasowała się Jessica Jerome po skokach na odległość 86,5 i 91 m. Na najniższym stopniu podium stanęła Alyssa Johnson - osiągnęła ona 80 oraz 81,5 m. W konkursie nie brała udziału kontuzjowana Sarah Hendrickson. - Kilka tygodni temu zaczęłam naprawdę fajnie skakać. To miłe, jako że przez ostatnie kilka lat nie szło mi najlepiej. Dziś naprawdę dobrze się bawiłam i tak powinno być. Próbuję nie koncentrować się za bardzo na wyniku, a po prostu dobrze się bawić - powiedziała szesnastokrotna mistrzyni Stanów Zjednoczonych. 

Pełne wyniki TUTAJ


Tekst: Michał Urawski
źródło: berkustchi.com/usaskijumping.org 

Kategorie:


0 komentarze

Masz coś do powiedzenia? Napisz w kratce. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy napisanych przez internautów. Niestosowne komentarze będą usuwane. Wysłanie komentarza oznacza akceptację regulaminu komentowania w serwisie WinterSzus.pl. REGULAMIN KOMENTOWANIA