Archiwum strony

Małysz jedzie - Marton skacze?

Krwisty | 17.11.11 | 19 komentarze

Adam Małysz nasz najlepszy skoczek narciarski, a teraz kierowca rajdowy Caroline Team przygotowuje się ciężko do nadchodzącego wielkimi krokami rajdu Dakar. Pierwszy etap rozpocznie się w Mar Del Plata i jako odcinek dojazdowy liczył będzie 796  kilometrów.


Czy jego Mitsubishi Pajero wytrzyma ten trud, tego nie wiemy, ale sam mistrz liczy na to, że dojedzie do mety i to jest jego głównym celem w tym wyścigu.
Ćwiczy z tego powodu kondycję i technikę. W niedawnym RMF Maroko Challenge Adam przejechał w ramach testów blisko trzy tysiące kilometrów.
Mówi, że te dziewięć dni w Maroko dały mu się we znaki, że jako skoczek narciarski był doświadczony i mógł sobie pozwolić na wszystko. W rajdach jest nowicjuszem i na sukcesy będzie musiał trochę poczekać.






Dodał także, że jest sportowcem od dziecka i ten fakt bardzo mu pomaga, pod względem fizycznym i co najważniejsze psychicznym.


Były skoczek przygotowuje się też fizycznie całkiem inaczej, niż to miało miejsce dawniej. Musi ćwiczyć dużo na siłowni i rozwijać górne partie mięśniowe - takie jak ręce, barki, klatkę. W skokach narciarskich ważne było, by góra ciała była bardzo szczupła.
W rajdach na odwrót, potrzeba silnych rąk do naprawy samochodu, wymiany koła, odkopania auta z piachu.
Nawet przed rozpoczęciem przygody z rajdami, wiślanin unikał serwisów, by wymienić koła, a robił to sam.Trzeba pamiętać, że prywatnie posiada dodatkowo przystosowanego do terenu Jeepa Wranglera




i wielkie BMW X6. Tam koła są ogromne i trzeba naprawdę dużej tężyzny fizycznej, by je wymienić. 






Ciekawostką jest wiadomość, że pilot rajdowy naszego mistrza, Pan Rafał Marton zamierza oddać skok narciarski. Z entuzjazmem podszedł do tego pomysłu, a Małysz pomaga mu w tym wyzwaniu. Może być ciekawie i wesoło.

W zespole RMF Caroline Team wystąpią dwie ekipy: Adam Małysz - Rafał Marton i Albert Gryszczuk - Michał Krawczyk. Obie ekipy pojadą samochodami Mitsubishi Pajero.

Dakar 2012 rozpocznie się 1 stycznia w Mar Del Plata, a zakończy się 15 stycznia na ulicach stolicy Peru - Limy.


Trzymamy kciuki za naszych sportowców.



Źródło: Sport.pl/informacja własna

Kategorie:


19 komentarzy:

  1. A to się panowie wymieniają sportami :)
    Może to moda jakaś nadchodzi. Ja bym chciał zobaczyć jak Pudzian skacze poczwórnego tulupa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe :) bardzo bym chciała zobaczyć ten skok Martona:) na nartach skoczy ? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. @krwisty muszę ba, chcę ci podziękować mianowicie za to, że piszesz tutaj też o nowej dyscyplinie Adasia:) i można ze spokojem tutaj sobie komentować bo niektozry fanatycy ale inaczej chcieli by żeby Adam skakał do 50-tki w sumie też bym chciała :) ale biore pod uwagę to czego on sam chce i tym się kierowałam w akceptacji faktu o końcu kariery.Teraz mu kibicuję w rajdzie Dakar i mam nadzieję, że dojedzie do mety bo to czy wytrzyma fizycznie tego jestem pewna oby samochód nie nawalił.A dziś na FB jest info od jego teamu czeka na Adama kolejne odznaczenie jeszcze go nie odebrał:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czarnylis :
    Nic się nie bój..Pudzian jest po tańcu z gwiazdami,a Saleta tańczył na lodzie, więc są po kursach :) ''gwiazdy skaczą poczwórnego tulupa'' powinno być kwestią czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chciałbym byc przy skoku pilota Adama. Myslę że ubaw by był niezły. Co do fotek krwisty to musze przyznać że ucieszyłem sie widząc moją gembulkę z Adamem.Dzięki. Co do wpisu powyżej Boya to widzę że nawet tutaj zaczynają się złośliwe docinki.Będę z niecierpliwością czekał na każde wiadomości z Dakaru. Ciężko będzie i napewno Adamowi poza umiejętnościami i krzepą potrzebne będzie dużo szczęścia,czego mu życzę.

    OdpowiedzUsuń
  6. CZARNYLIS jesteś za legalizacją marichuany, czemu?

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam nadzieję, że @krwisty u siebie nie da robić szamba przez jakąś grupę ludzi, którzy muszą się dowartościować szkoda, że w taki sposób to muszą robić.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bo uważam, że jest demonizowana i w mediach, i w naszej kulturze. W rzeczywistości jest lżejsza i dużo mniej szkodliwa od alkoholu. Żeby było jasne. Twardym narkotykom mówię stanowcze NIE.

    OdpowiedzUsuń
  9. Rafał Marton wygląda mi na kpiarza, a Adam podobno też do zgrywy pierwszy...

    OdpowiedzUsuń
  10. Proszę niektórych użytkowników o zaprzestanie prób wszczynania konfliktów, a tym bardziej nie podawania danych osobowych innych użytkowników.

    OdpowiedzUsuń
  11. Małysz jeździ, Marton skacze, a co my możemy zrobić, by nasze życie było ciekawsze?
    My możemy adoptować.
    Obecnie jest możliwość adoptowania Greka za jedyne 500 Euro. Grek będzie robić za Ciebie wszystko, na co nie masz czasu:
    Spać za Ciebie do jedenastej.
    Chodzić za Ciebie na kawę.
    Odbywać poobiednią sjestę.
    Wieczorem siedzieć za Ciebie w knajpce.
    Ja już mam adoptowaneo Greka i pełen luz- mogę pracować od rana do wieczora.

    P.S. To taka dygresja dotycząca propozycji stopniowego wydłużania wieku emerytalnego...
    Pozdrawiam,
    SKI

    OdpowiedzUsuń
  12. @SKI
    Widzę, że słuchałeś expoze Premiera też słuchałam i mogła bym jeszcze zgodzić się na inne sprawy ale na zrównanie wieku emerytalnego a wręcz wydłużenie pracy dla kobiet mówię stanowcze NIE.To ja odliczam już czas i parę zaledwie lat aby móc spokojnie dychac a oni chcą mi to wydłużyć ? ja sobie tego nie wyobrażam pracowac do 67 lat.Mam nadzieję ze to nie przejdzie.

    OdpowiedzUsuń
  13. @Dona.
    Do osiągnięcia wieku 67 lat pracować nie będziesz. Na każdy, brakujący Ci rok do emerytury od stycznia 2013 roku dolicz 3 miesiące.
    Czyli, jeśli dziś do emerytury masz lat np. 7, to od 2013 będzie ich 6. 6x3=18 miesięcy, czyli 1,5 roku.
    Jeśli miałabyś po staremu iść na emeryturę w wieku 60 lat, to po nowemu pójdziesz mając ich 61,5.
    Pozdrawiam,
    SKI

    OdpowiedzUsuń
  14. @Dona
    A dlaczego to niby kobiety mają pracować krócej skoro średnio żyją dłużej od mężczyzn?
    Wystąpienie premiera było takie jak obecne czasy. Cięcia są konieczne i cieszy mnie, że będą to cięcia z głową. Moje pokolenie i tak jest skazane na pracę do śmierci więc perspektywa wydłużenia wieku emerytalnego mnie nie przeraża. Cieszy mnie, że ukrócone zostaną przywileje tych którzy i tak mają dobrze oraz tych którzy na to nie zasługują. Mam tu szczególnie na myśli księży i "górników" co nigdy pod ziemią nie byli.

    @SKI
    Dobre hehehe tylko, że masz dużo racji. Grecy są przyzwyczajenie do wygodnego życia i nie chcą z niego rezygnować, a reszta Europy się na nich składa.

    OdpowiedzUsuń
  15. Znowu ktoś się pode mnie podszył o 16:53.
    Ja nie wiem, skąd się wzięły słowa: "Pojnar" oraz "Kimmel". Nie używam ich.
    Nie pozdrawiam tej osoby pode mnie się podszywającej.
    SKI

    OdpowiedzUsuń
  16. Ktoś znowu się pode mnie podszył. Co tu jest?
    SKI

    OdpowiedzUsuń
  17. @SKI... zrejestruj się i będziesz wciąż zalogowany.
    Z tego co mi wytłumaczyles gdybym szła po staremu bo mam o wiele mniej niż 7 to i tak będę dygać 1,5 roku dłużej ? nie chcę... mam dość roboty.
    @czarnylis
    dlatego, że kobiety nie tylko pracują zawodowo ale rodzą i wychowują dzieci, są bardziej eksploatowane niż facet i należy im się krótsza robota i zaslużony wypoczynek.A ta średnia ze niby my żyjemy dlużej? kit z tym ja wiem, jaki jest wiek umieralności kobiet w mojej rodzinie zapewniam, że nie jest dlugi dlatego chcę jeszcze po dychać sobie na emeryturze w spokoju.

    OdpowiedzUsuń
  18. Wypowiedź z godz. 17:19 nie jest mojego autorstwa, czyli dawniej SKI.
    @Dono, jeśli masz mniej lat do emerytury niż 7- to będziesz dygać krócej. Zasada jest taka, że od roku 2013 po każdych 4 miesiącach odejście na emeryturę będzie następowało o miesiąc później, czyli w ciągu jednego roku kalendarzowego wiek emerytalny wydłuży się o 3 miesiące. Osoby, które pójdą na emeryturę w maju 2013, będą pracowały tylko o miesiąc dłużej niż po staremu.
    P.S. Porozstawiaj szefów po kątach, by oni przed Tobą dygali. ;)

    OdpowiedzUsuń

Masz coś do powiedzenia? Napisz w kratce. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy napisanych przez internautów. Niestosowne komentarze będą usuwane. Wysłanie komentarza oznacza akceptację regulaminu komentowania w serwisie WinterSzus.pl. REGULAMIN KOMENTOWANIA