Archiwum strony

Mistrzostwa Polski - Szczyrk, 26.12.2009

Krwisty | 27.12.09 | 0 komentarze

27 grudnia 2009, 10:44

Co tu dużo pisać? Odbyły się i przeszły wczoraj do historii kolejne mistrzostwa Polski (pierwsze odbyły się w 1920 r. na skoczni Antałówka w Zakopanem).
Na obiekt Skalite (k-95) w Szczyrku skoczkowie zawitali już z samego rana. Zawitałem z żoną i ja! Wiecie, mówię kobiecie "jedziemy na te skoki, bo MP, szczególnie gdy odbywają się paręnaście kilometrów od domu, to jest grzech przegapić."

Usłuchała mnie niewiasta.

Na skoczni pojawiłem się już o 9.15.

Plan zajęć zmieniono troszkę ze względu na pogodę i zamiast treningów i serii kwalifikacyjnej odbyła się seria próbna, po czym skoczkowie rozpoczęli pierwszą serię konkursową.

Powiem tak: Wiatr nie rozpieszczał zawodników, dmuchał w niektórych momentach bardzo, jak człowiek postał parę godzin, to żeby nie zamienić się w sopel lodu musiał się wspomagać herbatkami z dodatkiem... "cukru" (dzieci czytają).

Nie byłem na tej skoczni od lata, firma SKOBUD szaleje i zmieniło się tam parę rzeczy:
[LIST]
[*]Funkcjonuje już domek socjalno-medialny dla skoczków, choć w stanie surowym, to jednak zawsze lepszy niż przebieranie się przy autach, jak to miało miejsce latem. Wtedy to grupka nierozgarniętych kibiców robiła fotki Małyszowi w slipkach;
[*]Powstała "siedząca" część trybun dla kibiców, a druga jest w budowie (docelowo ponad 1000 miejsc siedzących). Pod nimi mają być zbiorniki na deszczówkę, pomocną przy zraszaniu igielitu czy naśnieżaniu zeskoku. Tylko kto by tam w zimie wytrzymał kilka godzin na siedząco (w lecie co innego)? Kibic to taka bestia, co się ruszać i podskakiwać musi. Chyba, że niektóry jest "panisko" i chce pokazać innym, że jak zapłaci 30 złotych to siedzi jak hrabia, a ci bardziej skąpi muszą stać za 15 złotych przestępując z nogi na nogę... he he;
[*]Załatwili nowiutki ratrak, który dziś buszował po skoczni;
[*]Kopią dziurę na trzecią skocznię K-40 i myślę, że stworzą ją dosyć szybko. Chyba, że z tej dziury wcześniej ropa tryśnie, to wtedy Szczyrk stanie się drugim Kuwejtem, a burmistrz miasta Wojciech Bydliński stanie się drugim Nasser Muhammadem ;-)
[*]Nastawiali o wiele więcej ubikacji niż to było na Memoriale Olimpijczyków. O zbawiennym wpływie "TOI-TOI" nie muszę chyba nikogo przekonywać?
[*]Ranga zawodów w porównaniu z memoriałem była o wiele wyższa, dlatego aż trzy piękne młode niewiasty sprzedawały bilety, policjantów było dużo, ochroniarzy jeszcze więcej, karetki i straż oczywiście też (takie wymogi imprez masowych). Punktów kontrolnych było kilka, także kibice stojący (wiecie, ci za 15 złotych), nie mogli sobie wejść do tych po 30 złotych.
[/LIST]
Tu by się skończyły te plusy. Może nie całkiem, bo największym plusem - co podkreślał na konferencji prasowej sam Apollo - był fakt, że dużo osób działało w pierwszy dzień świąt odrywając się od stołów, by skocznię przygotować do zawodów. Udało im się to, choć zeskok był zmrożony i twardy.

Na minus zaś zaliczam:
[LIST]
[*]Ogólnie panujące błoto, w którym skoczkowie i kibice musieli brodzić, gdy nie zmieścili się na deskach imitujących chodnik;
[*]Wszędobylski budowlany rozgardiasz, rury, pręty, betonowe kręgi itp.;
[*]Oraz fakt, że w czasie dekoracji wpuszczono pod podium część kibiców (tych za 30 zeta), którzy zasłonili widok kibicom (tym za 15 pln). Tańsi kibice zaczęli głośno protestować (krzyk i niecenzuralne słowa jak w "Psach" Pasikowskiego). W ramach tego protestu przeskoczyli bariery i pod podium zrobił się taki tłok, że fotoreporterów wciśnięto pod same stopy skoczków. Jakie zdjęcia wyszły reporterom nie wnikam, bo moje z dekoracji mogłyby służyć jako negatywny przykład pięknej sztuki fotografii.
[/LIST]
Co do samej rywalizacji sportowej, to zabrakło kilku czołowych zawodników, którzy z racji startu w zawodach w Engelbergu nie mogli wystartować w MP w Szczyrku.

Mianowicie: Marcina Bachledy, Dawida Kubackiego, Grzegorza Miętusa, Rafała Śliża oraz Łukasza Rutkowskiego. Lecz ci, którzy wystartowali w tych trudnych warunkach pogodowych, przysporzyli nam wielu emocji. O wynikach i rywalizacji czołówki pisała już redakcja.

Jak wiadomo, Adam zdobył swój dwudziesty tytuł zimowego mistrza Polski. Letnich zwycięstw ma 16 co daje nam... sorry, musiałem się schylić, bo mi szczęka do ziemi opadła... uwaga - razem 36 indywidualnych triumfów w MP (terminator jakiś czy co?)!!!

Mnie osobiście bardzo interesował pojedynek rówieśników Aleksandra Zniszczoła i Klimka Murańki. Klemens okazał się w tych zawodach lepszy (6 miejsce), oddając skoki na odległość 93 i 95,5 m. Mój faworyt Olek Zniszczoł pierwszy skok miał udany - 94 m - lecz w drugim chyba ze względu na warunki skoczył zaledwie 82m i zajął w końcowym rozrachunku 14 miejsce. Ciekawostką jest także występ Tomisława Tajnera. Tonio oddał dwa równe skoki i albo trafił w dobre warunki i je wykorzystał, albo miał szczęście, że kilku kadrowiczów zabrakło w zawodach. Aczkolwiek swoje zrobił i piąte miejsce zajął. Ciekawe, co to mu da, jakie korzyści będzie miał na przyszłość z tego piątego miejsca ;-)?? Tata Tajner na pewno jest kontent, bynajmniej buzinkę miał na konferencji radosną i rozpromienioną.

Na skoczni spędziłem prawie 6 godzin. Dzięki akredytacji (danke Alu) byłem wolny jak ptak, łaziłem bez skrępowania, zaglądałem do każdej dziury, szatni, namiotu itp. Choć spóźniony, to jednak udało mi się wbić na konferencję prasową, a także wypić następną herbatkę ;-)

Nagrałem też do własnego użytku krótkie wideo ze skoków i konferencji prasowej. Z tego miejsca chciałbym pozdrowić też wszystkie osoby z którymi się spotkałem i rozmawiałem: Alę, Asię, Izę (tak, tę), Ewę (narzeczoną pewnego skoczka), Sylwestra, Władka, Pavla, Marcina i jego żonę, boskiego Apolla, którego prawicę ściskałem dwa razy (nie zamierzam jej myć przez tydzień ;-)) i wielu innych.

Teraz z zapartym tchem czekam na TCS i chcę zobaczyć, jak wyniki z MP przełożą się na ten prestiżowy konkurs? Fotel kibica czeka, a browar sobie kupię, bo by nie doczekał ;-)


Relacja foto:

Klimek Murańka

Trening imitacyjny

Łukasz i Kamil

Ratrak w akcji.

Widok

Widok 2

Widok 3

Żylica

Kulejący Adaś? ;-)

Klemens po skoku.

Kibice szturmują podium.

Tłok pod podium.

Adam udziela wywiadu.

Konferencja prasowa.

Konferencja prasowa 2



Kategorie:


0 komentarze

Masz coś do powiedzenia? Napisz w kratce. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy napisanych przez internautów. Niestosowne komentarze będą usuwane. Wysłanie komentarza oznacza akceptację regulaminu komentowania w serwisie WinterSzus.pl. REGULAMIN KOMENTOWANIA