Archiwum strony

Ostatnie przygotowania, duże oczekiwania...

Krwisty | 15.11.11 | 33 komentarze

Sezon już blisko! Nasi chłopcy z kadry A szlifują formę, aby już w pierwszych konkursach zaprezentować się z jak najlepszej strony.


Niedawno nasi skoczkowie wrócili z Cypru, gdzie ciężko trenowali (choćby chodzenie po linie), a także odpoczywali (trochę plażowali - to tak w celu doładowania baterii). 
Łukasz Kruczek zapewnia, że wszystkie plany treningowe zostały zrealizowane, a efekty będzie można ocenić na skoczni. 
 Przekonamy się już niedługo - wczoraj nasza kadra wybrała się do Klingental, aby zacząć ostatnią prostą przygotowań do sezonu. Tam mają zamiar, jeśli pogoda nie zrobi niespodzianki, trenować na torze lodowym. Oby praca, jaką włożyli w treningi na Cyprze, przełożyła się na jakość ich skoków.

Oczekiwania co do skoków (a także, co do przyszło-sezonowych wyników) mają także… kibice. 

Nasi skoczkowie zdają sobie sprawę (choć pewnie dla nich priorytetem są dobre skoki), jaka presja na nich ciąży. W końcu nadchodzący sezon jest wyjątkowy - po raz pierwszy nie zobaczymy na rozbiegu oraz w locie Naszego Mistrza - Adama.
Ja osobiście (przyznaję bez bicia) nie załamuję z tego powodu rąk, gdyż wierzę w potencjał reszty naszych chłopaków. Znajdują się też i tacy, którzy twierdzą, że skoki po Małyszu się skończyły, że teraz sezony będą porażką. 

Nasi skoczkowie udowodnili, że bez Małysza radzą sobie na skoczni dobrze (w klasyfikacji generalnej LGP mieliśmy w pierwszej 10 trzech Polaków). Choć pewnie znajdą się złośliwi, co powiedzą, że latem jest zawsze super, gorzej z zimą. 
Niemniej jednak, miniony sezon letni pozostawił w sercach kibiców wielkie nadzieje na zimę. 

Największa presja spoczywa na Kamilu Stochu - w klasyfikacji generalnej LGP zajął drugie miejsce, wygrywając dwa konkursy w Einsiedeln i Klingenthal. Liczy się, że to on zajmie miejsce Adama - chociaż sam Kamil nie chce być porównywany ani nazywany drugim Małyszem. 
On sam za cel w sezonie zimowym stawia sobie pierwszą 6 - oczywiście w przypadku Kamila jak najbardziej osiągalny. 

Następnym skoczkiem, który pozostawił nam "poletnie” nadzieje, jest Piotrek Żyła - 5 zawodnik klasyfikacji generalnej. Zajął dwukrotnie drugie miejsce podczas zawodów w Hakubie, a sezon zakończył mocnym akcentem - czwarte miejsce w Klingenthal. 
Piotrek jest zapewne podbudowany tym sukcesem i będzie starał się przynajmniej zajmować podobne miejsca zimą. Jeśli będzie lepiej, to na pewno się nie pogniewamy, bo życzymy przesympatycznemu zawodnikowi jak najwyższych miejsc. 

Trzeci z naszych reprentantów, który wysoko zawędrował w klasyfikacji generalnej, to Maciek Kot (był 9). 
Maciek niestety ma świetne starty latem, a nieco pecha do zimy. Najwyższe miejsce, jakie zajął tego lata, to 4 - w swoim rodzinnym Zakopanem, a najniższe 14 w Einsiedeln (rok temu był tam 3). W tym sezonie zapowiada walkę o punkty, ale nie „jakieś tam” punkty. Chce powtórzyć sukces z lata, gdyż jak mówi, nie jest to ponad jego zasięgiem. Myślę, że ma rację - zdolny, ambitny i pracowity chłopak z naszego Maćka. 
Oby w tym sezonie mu się poszczęściło i nazbierał tych punkcików jak najwięcej. 
Może wtedy utrze nosa jego krytykantom.

Wiadomo, że kibice pokładają nadzieję także w resztę naszej kadry - w Stefana Hulę (który zaczyna treningi po kontuzji), Tomka Byrta (nasz talent) oraz Dawida Kubackiego (który ostanio skacze coraz lepiej). 
Niestety z powodu choroby, prawdopodobnie na zawodach międzynarodowych nie zobaczymy Łukasza Rutkowskiego - ale życzymy powrotu do zdrowia. 
Ja jednak skupiłam się na tej trójce, gdyż o niej wśród kibiców jest najwięcej dyskusji. Spisali się latem znakomicie, dlatego liczą na równie znakomitą zimę.

Z niecierpliwością czekam na 26 listopada (choć niestety na żywo transmisji TV nie obejrzę), ale oczywiście będę duchem dopingować zawodników, którzy będą reprezentować Polskę. Ja w chłopaków wierzę i dobrze byłoby, żeby inni kibice uwierzyli, że naszych chłopców stać na dobre wyniki.



Na koniec dziękuje Krwistemu, że mnie przygarnął. Dzięki



Autor: Martyna Nowicka




























Kategorie:


33 komentarze:

  1. Autorko,
    za to przygarnięcie podziękuj raczej krwistej połowicy. ;D
    Jakby Ona nie dała przyzwolenia- to krwisty by Cię nie przygarnął. ;d
    SKI

    OdpowiedzUsuń
  2. @Martyno, na Skijumping mieliśmy pod kreską zabawę i typowaliśmy miejsce naszych na koniec sezonu w Pucharze Narodów. Jaki jest Twój typ?

    Mam się za optymistę ale ciężko mi sobie wyobrazić trzech Polaków w pierwszej dziesiątce, tak jak to było latem. Jak ktoś wspomina o sporych różnicach między latem a zimą, to raczej nie złośliwie, a po prostu ocenia realnie stan faktyczny, biorąc pod uwagę doświadczenie z lat ubiegłych.

    OdpowiedzUsuń
  3. @Krwisty
    Strona w budowie i zdarzają się błędy, więc jak coś zauważę to dam Ci znać, by ich unikać. Na stronie głównej jako autor tego artykułu widniejesz Ty, a nie Martyna :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam jakieś dziwne przeczucie co do sezonu zimowego, mianowicie, że będzie dobrze ale to może tylko takie moje przeczucie ? w każdym razie chyba nadszedł czas aby nasi zawodnicy eksplodowali, może eksplozja to za dużo powiedziane ale Kamil skacze świetnie, już zadomowił się w czubie PŚ, reszta skacze dobrze, Maciek Kot tego lata wreszcie zakoczył, mamy innych, jest ich kilku, mamy młodych zdolnych i pracowitych chłopaków może to ten czas kiedy Polska na długo zacznie się liczyć ? ale nie pojedyńczo ale i w drużynie ? bardzo im tego życzę, chciała bym również móc przezyć kolejne 10 lat i 10 zim, wspólnie z Polskim skoczkiem, co prawda dla mnie to już nie będzie to samo ale Polak to Polak i kropka.
    Zapowiada się ciekawie oby zima dopisała, wiatry naszych omijały no chyba, że te pod narty to moga być i oby żadnych kontuzji i katarów nie bylo:)
    @SKI
    fajnie, że tu trafiłeś:)

    OdpowiedzUsuń
  5. @SKI
    Polecam rejestrację na tej stronie i logowanie na stałe :)))) ja prawie strzeliłam przy tym w kosmos ze złości ale w końcu za któryms razem mi się samo coś tam wyświetliło i nawet avatara udało mi się wstawić z Adasiowego samochodu:) a to cudo na nim to moje :))

    OdpowiedzUsuń
  6. nie no, na pewno nie skończą się skoki na Małyszu, bo Polacy teraz wierzą (jak sama autorka pisała z resztą o presji) w Kamila Stocha. Szczerze to współczuję mu, bo teraz ma namiastkę tej presji jaka przez lata ciązyła na Adamie - najlepszy zawodnik kadry... ALe myślę, że reszta też rozwinie skrzydła teraz,albo raczej narty;)

    OdpowiedzUsuń
  7. @Dona
    jest sprawa do Ciebie- tzn ja mam sprawę- potrzebuje Twojej pomocy w odnalezieniu czegoś, a mianowicie http://www.youtube.com/user/skiannn#p/a/u/0/pzN5jw7O_h0<- tutaj jest taki fajny moment od ok.1:16 do 1:50. Orientujesz się z którego reportażu TVP Sport to jest? Jeśli tak to mogłabym o niego prosić? Będę wdzięczna..domyślisz się dlaczego :)

    OdpowiedzUsuń
  8. @Czarnylisie..tylko nie Martyno, nie przepadam za tą odmianą xd
    Hmmm...które miejsce zajmą..myśle, że 4. Choć po cichutku liczę na 3.

    OdpowiedzUsuń
  9. Pewne jest tylko to ja to oglądam, że to wszystko widziałam w różnych reportażach, z tego co widze jest to poskładany materiał z różnych takich reportaży o skoczkach, to nie jest jedna całość reportażu dlatego trudno mi odpowiedzieć.Pewnie chodzi ci o od momentu kiedy Maciusiak wierci wiertarką w bucie Adama i robi mocowania do niego, wiesz mam wiele reportaży bo wszystko nagrywałam ale trudno mi jest teraz określić z jakiego to konkretnie materiału jest.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jeszcze raz to obejrzałam, to z TVP-sport, to jest jednak całość, miedzy innymi jest pokazana lekcja koncentracji z psychologiem, Kamilem Wódką, ale na prawdę nie wiem kiedy to bylo pokazane i gdzie tego szukać.

    OdpowiedzUsuń
  11. @Dona to masz teraz trudny orzech do zgryzienia z tym reportażem.Odesłałem Martynę specjalnie do Ciebie, bo znam tylko jedną osobę, która posiada tyle video....myśl i szukaj w wolnych chwilach ;-)
    @Lis dzięki za czujność. Też mnie to wkurza. Popracuję nad tym. Do tej pory wytłuszczać będę poniżej artykułu nazwisko autora, jak zrobiłem to w tym felietonie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Na 99.99% "baloniki" pochodzą z listopadowego zgrupowania w Lillehammer z 2008r. To był pierwszy sezon z Ł. Kruczkiem jako trenerem.
    Pozdrawiam,
    SKI

    OdpowiedzUsuń
  13. @CranberryZest
    Jak sobie życzysz. To może zdradź odmianę jaka Ci pasuje, tak na przyszłość. Czy może po prostu po nicku?

    OdpowiedzUsuń
  14. Wal do niej po nicku, albo mów Tysia, Martyna, ale nie Martyno. Mi już dała instruktarz wcześniej he he ;-)

    OdpowiedzUsuń
  15. @Krwisty
    Lubię zdrobnienia i najbardziej podoba mi się Tysia :)

    OdpowiedzUsuń
  16. nie wiem to nie proste to znaleźć nie wiem nawet gdzie u siebie mam tego szukać, z jakiego roku itd,nie raz jest tak, że tvp w przerwie zapodaje jakiś material i tak bylo to o tych "tobołkach " :)) w ub.sezonie ale to o co chodzi Martynce nie wiem gdzie to jest potrzeba na to czas aby wszystko przejrzeć a na razie po prostu opadam sił :( po drugie zgrywam jeszcze sezon na dvd konkurs po konkursie z ub.sezonu, jestem aktualnie na drugim konkursie z Zakopanego, do końca jeszcze sporo do zgrania, a nagrywać na dvd nie da się w przyśpieszonym tempie ale autentycznie konkurs musi lecieć i tsk się nagrywa na dvd.Zosaly mi jeszcze kasety od 2001 roku do zgrania, nie wiem kiedy na to znajde czas.

    OdpowiedzUsuń
  17. Martyna ( Tysia) :
    Latem zawsze jest super, a z zimą gorzej. .
    Nie jestem jednak złośliwy i tak jak powiedział wcześniej mój mentor ;-) czarnylis jest to raczej stwierdzenie faktu. .
    Ale że wiara czyni cuda, a nadzieja umiera ostatnia głeboko wierzę, że nasi skoczkowie tej zimy mnie zaskoczą in plus, a niektórzy udowodnią, ze nie tylko w lecie skakać dobrze potrafią..

    Poza tym myślę, że jakościowo jesteśmy w czołówce.. mamy młody i ambitny team.. problemów ilościowych takze nie ma,a inne zespoły mają swoje problemy..
    Chłopaki dajcie czadu tej zimy!!!

    OdpowiedzUsuń
  18. @Talar
    Pójdź za mną Talarze, a osiągniesz najwyższy stopień kibicowskiej świadomości ;)

    Dałeś z tym mentorem hahahaha

    OdpowiedzUsuń
  19. @czarnylisie
    Pójść za tobą to oznacza kibicować wszystkim bez wyjątku a to już nie leży w mojej naturze :)))))

    OdpowiedzUsuń
  20. @Dona
    A czemuż to wniosek tak zaskakujący wysnułaś? Sięgam głębiej do mej pamięci i nie przypominam sobie bym kiedykolwiek mówił, że trzymam za wszystkich.

    OdpowiedzUsuń
  21. @czarnylis
    Boś ty dobra duszyczka:) i nikomu krzywdy nie chciał byś uczynić:)nawet myślą a co dopiero czynem :)

    OdpowiedzUsuń
  22. @czarnylisie jeśli podoba Ci się Tysia to oczywiście możesz tak na mnie mówić ;) Jak najbardziej :)
    Bo Kriwsty dostał instruktaż.
    To czekajcie...ten urywek jest z jednego reportażu tak? To się zaczyna jak jest podpisane- Kraków, Wrocław, zakopane i potem właśnie coś przy butach robią, przy kombinezonach i potem Maciek śpi i Kamil jest obok.
    @SKI to jest z Lillehammer?
    @Oczywiscie Dona jeśli będziesz mieć czas i przypadkiem się natrafisz to daj znać ;) Nie żebyś mi specjalnie szukała.

    OdpowiedzUsuń
  23. Martynko niby to wygląda na jeden reportaż sądzą po logo tvp-sport jest cały czas w tym kawałku, a Maciek nie śpi, oni mają lekce koncentracji z psychologiem Wódką:) ja po prostu wiem, że te wszystkie kawałki widziałam tylko nie wiem gdzie.

    OdpowiedzUsuń
  24. @Dona
    A jak tak to dobrze, bo już myślałem iż prawdziwego kibica tylko po nienawiści do innych idzie poznać :)

    OdpowiedzUsuń
  25. @CranberryZest
    Oczywiście w rzeczy samej,
    SKI

    OdpowiedzUsuń
  26. A tu się ktoś o 16:44 pode mnie podszył...
    Pozdrawiam,
    SKI

    OdpowiedzUsuń
  27. @SKI na to nie poradzę nic. Jeżeli chciałbyś być pod swoim nickiem zawsze, to zaloguj się na bloggerze, daj jakiegoś fajnego avatara lub własną fotkę i wtedy Cię nie podrobią. Pozdr ;-)

    OdpowiedzUsuń
  28. @ Dona kochana to jakbyś się kiedyś na niego nacięła to daj mi znać. Jabyś kiedyś te swoje cenne zbiory przeszukała i znalazła mi tą perełkę.

    @SKI jeśli byś wiedział dokładnie gdzie to jest, to poproszę o linka ;) Tak ładnie, grzecznie ;D

    OdpowiedzUsuń
  29. Tylko, że tu nigdzie nie ma linku do rejestracji i instrukcji obsługi. :(
    Pozdrawiam,
    SKI

    OdpowiedzUsuń
  30. link do bloggera

    https://accounts.google.com/NewAccount?hl=pl&continue=http://www.blogger.com/create-blog.g&service=blogger&naui=8

    OdpowiedzUsuń
  31. @SKI A chcesz link do rejestracji na blogera?
    Jakbyś miał link do tego materiału z TVP sport to ja poproszę.

    OdpowiedzUsuń
  32. @CranberryZest
    chcę link, by komentować na blogu krwistego, ale nie chcę prowadzić własnego bloga.
    Linku do tego materiału nie mam i chyba już zniknął ze strony tvp.
    "Baloniki" dotyczyły tego zgrupowania:
    http://sport.tvp.pl/skoki/puchar-swiata/aktualnosci/niekorzystna-aura-dla-kadry-skoczkow/200538
    Pozdrawiam,
    SKI

    OdpowiedzUsuń
  33. @SKI

    To Ci mogę dać ten link, bo ja dostałam od Kriwstego i też nie mam własnego bloga. Tylko konto ;)
    Dzięki za link ;)

    OdpowiedzUsuń

Masz coś do powiedzenia? Napisz w kratce. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy napisanych przez internautów. Niestosowne komentarze będą usuwane. Wysłanie komentarza oznacza akceptację regulaminu komentowania w serwisie WinterSzus.pl. REGULAMIN KOMENTOWANIA