Archiwum strony

Kompleks Średniej Krokwi gościł Lotos Cup

Krwisty | 12.2.13 | 0 komentarze

LOTOS Cup zawitał w poniedziałek 11 lutego do zimowej stolicy Polski. Pierwszego dnia zawodów na skoczniach kompleksu Średniej Krokwi i pobliskiej trasie biegowej COS rywalizowali najmłodsi kombinatorzy norwescy. Triumfowali Paweł Twardosz (Junior C), Kacper Konior (Junior D) oraz Dawid Haberny (Junior E). Po zawodach nastąpiła niespodziewana zmiana na czele klasyfikacji generalnej Juniora D – Dawida Jarząbka wyprzedził Kacper Konior.





Jarząbek upadł na skoczni i mimo ambitnych planów nie był w stanie ukończyć biegu.

Trzecim etapem w tegorocznym cyklu "LOTOS Cup 2013" w skokach narciarskich i kombinacji norweskiej są zawody w Zakopanem. W poniedziałek 11 lutego rywalizację rozpoczęli kombinatorzy z najmłodszych kategorii wiekowych - Juniora C, D oraz E. Warunki do przeprowadzenia konkursów były znakomite: kilka stopni mrozu, szybki śnieg i słońce, dlatego też wszystko przebiegło niezwykle sprawnie. Rano zawodnicy zmierzyli się na skoczniach kompleksu Średniej Krokwi (K-65 i K-35), a po południu na pobliskiej trasie biegowej.

W kategorii Junior C po raz pierwszy w karierze w zawodach "LOTOS Cup" zwyciężył Paweł Twardosz z klubu PKS Olimpijczyk Gilowice. Po skokach prowadził Daniel Okas (TS Wisła Zakopane), a Twardosz plasował się na piątej pozycji. Paweł zawdzięcza zwycięstwo świetnej postawie na trasie biegowej, na prowadzenie wyszedł już po pierwszym z dwóch okrążeń, a ostatecznie finiszował aż 43,5 sekundy przed Pawłem Chycem z TS Wisła Zakopane. Trzecie miejsce zajął Paweł Gut (LKS Poroniec Poronin).

Twardosz umocnił się na pozycji lidera klasyfikacji generalnej - ma już 65 punktów przewagi nad Krzysztofem Kabotem (KS Wisła Ustronianka), a do rozegrania pozostał tylko jeden konkurs. – "Moja forma coraz bardziej idzie w górę, czuję, że jestem w dobrej dyspozycji. Dlatego też liczyłem dziś na miejsce na podium. Po ostatnich zawodach w Wiśle zostałem liderem „LOTOS Cup”. Żółta koszulka dodaje mi pewności siebie, a w dodatku lubię skakać tutaj w Zakopanem – komentował zwycięzca konkursu.


Niespodzianką zakończyły się zawody w kategorii Juniora D. "Dominator” LOTOS Cup - Dawid Jarząbek nieszczęśliwie upadł podczas skoku i jedna z nart uderzyła go w udo. Mimo spuchniętej nogi postanowił wystąpić w biegu (a biorąc pod uwagę jego znakomitą formę biegową wciąż miał szansę na dobry wynik). Reprezentant TS Wisła Zakopane zaczął pierwsze okrążenie bardzo mocno, jednak w połowie dystansu noga bolała tak bardzo, że nie był w stanie kontynuować biegu i zszedł z trasy. Sytuację wykorzystał Kacper Konior (LKS Klimczok Bystra), który nie tylko wygrał, ale i odebrał Jarząbkowi żółtą koszulkę lidera. Konior ruszał na 5-kilometrową trasę biegu jako piąty (najlepszy skok oddał Bartosz Czyż), ale szybko wysunął się na prowadzenie. Jego przewaga nad rywalami szybko rosła, na mecie wyniosła aż minutę i 17,5 sekundy nad Jakubem Chowańcem (KS Chochołów). Niespełna pół minuty później finiszował Damian Skupień z TS Wisła Zakopane.


- Szczerze mówiąc, to nie spodziewałem się, że tak szybko dziś pobiegnę. Chciałem uzyskać jak najlepszy czas, więc dawałem z siebie wszystko do samego końca i udało się. Fajnie mi się biegło i w drugiej części wyścigu czułem już, że wygram. W tej chwili jestem w lepszej dyspozycji biegowej niż skokowej. Mam teraz okres przejściowy – rosnę i mam problemy ze skokami. W ciągu ostatniego roku urosłem aż 13 centymetrów. Na razie wydaje mi się, że większe szanse mam w kombinacji norweskiej – podsumował zawody Kacper Konior, który jak się okazało mieszka w internacie SMS Szczyrk w jednym pokoju ze zwycięzcą Juniora C Pawłem Twardoszem. – To mój kolega, razem trenujemy, mamy świetnego trenera w SMS Szczyrk, który też dobrze dobrał nam smary na dzisiejsze zawody – dodał Konior.


Za Juniorami E trzy konkursy kombinacji norweskiej, wszystkie wygrał Dawid Haberny z KS Chochołów i nie zapowiada się, aby sytuacja miała się w najbliższym czasie zmienić. Dziś Haberny o 25,5 sekundy wyprzedził swojego klubowego kolegę Macieja Zborowskiego, a trzecie miejsce zajął Oskar Rojek (TS Wisła Zakopane). Lider klasyfikacji generalnej "LOTOS Cup" po skokach był siódmy i zwycięstwo musiał wywalczyć na trasie biegu o długości 2,5 kilometra. W zawodach startowała też jedna zawodniczka - Anna Twardosz z PKS Olimpijczyk Gilowice (siostra Pawła Twardosza). Jak na góralkę przystało, Ania twardo stawiła czoła chłopcom i zajęła 20. miejsce.


Z kolejnego zwycięstwa Dawida Habernego bardzo zadowolony był jego trener z klubu KS Chochołów Daniel Bachleda. - Trenujemy i staramy się, aby wszystko szło w jak najlepszą stronę. Na razie tak jest: Dawid wygrywa wszystkie zawody i jesteśmy z tego bardzo zadowoleni. Startujemy nie tylko w skokach i kombinacji, ale i biegach. Nie nastawiam zawodników na żadną z dyscyplin, sami zdecydują w przyszłości. Oprócz Dawida na podium mieliśmy dziś też Jakuba Chowańca i Maćka Zborowskiego. Maciek z Dawidem razem zaczynali trenować, przyjaźnią się i trzymają razem. Na co dzień są kolegami, a tylko na zawodach rywalami.

Na wtorek zaplanowano przeprowadzenie konkursów skoków narciarskich w kategoriach Junior C, D, E, juniorki oraz młodziczki na skoczniach kompleksu Średniej Krokwi. W środę na Wielkiej Krokwi i trasie biegowej COS pojawią się najstarsi – Seniorzy, Juniorzy A oraz B, startujący w skokach narciarskich i kombinacji norweskiej.

Pełne wyniki zawodów i aktualną klasyfikację generalną można znaleźć >> tutaj <<



Źródło: Alicja Kosman / PZN

Kategorie: ,


0 komentarze

Masz coś do powiedzenia? Napisz w kratce. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy napisanych przez internautów. Niestosowne komentarze będą usuwane. Wysłanie komentarza oznacza akceptację regulaminu komentowania w serwisie WinterSzus.pl. REGULAMIN KOMENTOWANIA