Archiwum strony

Parę wiadomości odnośnie LGP i treningu kadry

Krwisty | 30.6.10 | 0 komentarze

30 czerwca 2010, 10:50

Wtorek obfitował w mojej szarej rzeczywistości dosyć kolorowo. Postanowiłem wybrać się na wyprawę do Wisły w celu zakupu biletów na LGP. Wiślańskie Centrum Kultury nawiedziłem równiutko o ósmej rano.
Dwie miłe panie poinformowały, że biletów mają pod dostatkiem i wydały mi sztuk osiem (znajomi też chcieli). Wybrałem moim zdaniem najlepszy sektor stojący B1.
Na pytanie czy oprócz strony kup bilet jest możliwość rezerwacji bezpośrednio w Wiślańskim Centrum Kultury otrzymałem odpowiedź, że takich praktyk już nie stosują. Kiedyś tak zrobili i niestety wielu rezerwujących bilety przez telefon, nie stawiło się po ich odbiór i dużo zostało.
Także sam ściskając z radością osiem sztuk wejściówek minąłem czekoladowego Adama puszczając mu ukradkiem oczko.

Auto zaparkowałem koło skoczni w Wiśle centrum, na których ząb czasu odcisnął swój szczerbaty, próchniczy ślad. Przy nowych beskidzkich obiektach, wyglądają jak ja przy obecnej Miss Polonii. Nagle ku mojemu zdziwieniu pojawił się samochód Wisły Ustronianki oraz młodzi skoczkowie. Zapytałem Jana Szturca dokąd zmierzają? Odpowiedział, że do Szczyrku na trening.
Rewelacja, bo sam też w tamtą stronę przez Salmopol (nie mylić z monopol) miałem zamiar się przedostać.

Skocznie Wisła Centrum - foto: Kuba Ziemianin


Nie byłbym sobą gdybym po drodze nie zahaczył o skocznie imienia... wiecie kogo.
Na skoczni nie zastałem żywej duszy, no może nie całkiem, gdyż samego dyrektora tego obiektu pana Andrzeja Wąsowicza udało mi się namierzyć.
Z rozmowy jaką z nim przeprowadziłem dowiedziałem się co następuje:

1) Będzie duży telebim na LGP, jeszcze nie wiadomo w którym miejscu, ale ma być.
2) Parkingów będzie dość, utwardzonych i nawet jeden dwupoziomowy.
3) Przemieszczanie się swobodne między sektorami nie będzie możliwe ze względów bezpieczeństwa.
4) Zostanie ustawionych wiele kontenerów dla zawodników.
5) Dla dziennikarzy zostanie wydzielona specjalna strefa blisko domku i przejścia dla skoczków.
6) Powstanie namiot prasowy z kilkudziesięcioma laptopami i z cateringiem prosto z hotelu Gołębiewski.
7) Dziennikarze - fotoreporterzy będą mogli swobodnie poruszać się wzdłuż skoczni po schodkach itp w celu zrobienia jak najlepszych ujęć.
8) Zostanie uruchomiony specjalny darmowy autobus, w którym za okazaniem wejściówki na skocznię będzie można za darmo podjechać na obiekt i z powrotem.
9) W przyszłości odnośnie terenu leśnego za płotem od strony sektora A7 będą odbywały się rozmowy prowadzące do uzyskania zgody na zagospodarowanie tego terenu pod trybuny. Lecz do LGP raczej nie zdążą.
10) We wnęce za trybunami w tunelu służącym za przejście, dyrektor ma w planach utworzenie specjalnej wydzielonej strefy, w której według wzorców zagranicznych będzie można napić się swobodnie piwa. To w dalekiej przyszłości.
11) Pan Wąsowicz jadąc wyciągiem osobiście obsiewał trawą gołe zbocze tuż pod nim. Tam gdzie woda utworzyła nagie bruzdy ziemi. Rzucał trawę na ziemię, a efekt można już powoli zobaczyć.
12) Dla tych co się tak bardzo przestraszyli 7 punktu regulaminu, mówiącego m.in o zakazie wnoszenia urządzeń do rejestrowania imprezy (aparat, kamera) spieszę donieść, że ten punkt musi być w regulaminie, tylko organizator nie będzie z tego prawa rygorystycznie korzystał. Także kibice nie bójcie się, będzie można robić zdjęcia.
13) Trybuny w sektorze A7 będą przez specjalną firmę rozłożone w ciągu 48h i w tyleż samo złożone.
14) Liczba akredytacji dla osób z zewnątrz będzie okrojona na tyle, by na skoczni znajdowały się tylko te osoby które są tam z akredytacjami niezbędne.

Wisła Malinka - foto Kuba Ziemianin


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Po bardzo miłej rozmowie przeniosłem się w końcu do Szczyrku, gdzie zaczynała trening nasza kadra A oraz kadra młodzieżowa. Było to ich ostatnie trenowanie na polskiej ziemi, przed czwartkowym wyjazdem na zawody Pucharu Kontynentalnego.
Co do szczyrkowskiej najmniejszej skoczni, to ekipa budowlana kończy powoli obiekt. Jest jeszcze oczywiście trochę prac do wykonania i dużo budowlańców tam się kręci, aczkolwiek wszystko zaczyna wyglądać naprawdę imponująco.

Trening w Szczyrku - foto krwisty

Trening 2 - foto krwisty

Trening - foto Kuba Ziemianin

trening 2 - foto Kuba Ziemianin



W powrotnej drodze ze Szczyrku nie omieszkałem odwiedzić budowanych właśnie skoczni w Bystrej, na które m.in sam odprowadzałem mój 1 procent z podatku dochodowego.
Skocznie praktycznie już są ukończone, trzeba założyć tylko tory najazdowe, wyrównać teren wybiegu i będzie można rozegrać pierwsze zawody.

Skocznie w Bystrej - foto Kuba i krwisty


PS. Spytacie co u samego Adma? Otóż dowiedziałem się, że odbył w poniedziałek popołudniowy trening na swojej skoczni, a wtorek poświęcił na sadzenie drzewek w swoim ogrodzie oraz usunięcie gniazda żmij jakie mu się tam zalęgły. Co do bolącej szyi , to jest już lepiej.

Pozdrawiam dwóch sympatycznych kolegów, którzy towarzyszyli mi w podróży; Kubę i Kamila.

Kilka krótkich filmików:

Film 1

Film 2

Film 3

Film 5

Kategorie:


0 komentarze

Masz coś do powiedzenia? Napisz w kratce. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy napisanych przez internautów. Niestosowne komentarze będą usuwane. Wysłanie komentarza oznacza akceptację regulaminu komentowania w serwisie WinterSzus.pl. REGULAMIN KOMENTOWANIA