Archiwum strony

Skalite - najnowocześniejszy kompleks skoczni w Europie

Krwisty | 12.3.10 | 0 komentarze

12 marca 2010, 23:07

W dzisiejsze piątkowe przedpołudnie postanowiłem wybrać się do Szczyrku w celu skontrolowania postępów przy budowie kompleksu skoczni narciarskich Skalite. Robię to notorycznie, gdy tylko zaczęto budowę.


W etapie drugim budowy, od ostatniego mojego pobytu na zawodach zmieniło się trochę.
Firma SKO-BUD dziarsko buduje najmniejszą skocznię o punkcie konstrukcyjnym K-40.

Przygotowany kilka miesięcy temu teren został ponabijany betonowymi wzmocnieniami pod zeskok. Pracujący żuraw przenosi ciężkie elementy i układa w wyznaczonym miejscu. Powstały też okazałe maszty oświetleniowe, by konkursy mogły być rozgrywane wieczorami przy sztucznym oświetleniu. Każdy z tych słupów zawiera 24 potężne lampy, oraz kładkę techniczną pod nimi. Naliczyłem tych masztów osiem i pewnie powstanie jeszcze kilka?

Trybuny z miejscami siedzącymi, a szczególnie ich druga część, są także wykańczane.
Ciekawe czy zmieści się tam planowanych 1000 miejsc siedzących?
Pod trybunami mają być zbiorniki na deszczówkę, która docelowo służyć będzie do zraszania igilelitu, oraz do zaśnieżania armatkami śnieżnymi. Ogólnie z nową wykończeniówką trybuny i reszta kompleksu zaczynają wyglądać coraz lepiej.
Domek socjalno - medialny wzbogacił się o daszek przed wejściem, daszek którego wcześniej nie było. Fasada domu obłożona drewnem dodaje fajnego uroku. Niedaleko czerwony nowiutki ratrak stoi sobie nienaruszony, choć telewizje niedawno pokazywały jakiś ratrak, który w Szczyrku zsunął się ze stoku i rozwalił pewien domek. Dobrze, że nie był to ten ładny czerwony potwór :-)

Łaziłem, oglądałem, pstrykałem fotki dopóty, do póki nie przepędził mnie jakiś pracownik budowy. Stanowczo stwierdził, że mam opuścić teren budowy, bo żuraw pracuje! Ok posłuchałem jegomościa, a to co zdążyłem uwiecznić, możecie zobaczyć na zdjęciach.

PS

Następnie podjechałem pod skocznię Szczyrk - Biła. Niestety rozebrana jest już w całości. Pozostał zeskok i stary szlaban oddzielający skocznie od ulicy. Szkoda, gdyż kawałek historii właśnie umarł. Pamiętam jak jakieś 10 lat temu obchodziłem na szczycie tej skoczni swoje urodziny, dzierżąc szampana w ręku. Była wtedy godzina 24.00... ;-)

Garść szczegółów:

BUDOWA: Przebudowa skoczni narciarskiej Skalite etap II
POZWOLENIE NR. 10043/07 z dnia 29.06.2009
NADZÓR BUDOWLANY: bielski powiatowy
INWESTOR: Centralny Osrodek Sportu w Warszawie
WYKONAWCA: PBO Skobud Sp. zo.o
KIEROWNIK BUDOWY: Dariusz Burda
KIEROWNIK ROBÓT: Roman Ślusarek, Tomasz Rybarski
INSPEKTOR NADZORU: Bogdam Krawczyk
PROJEKTANT: Grzegorz Kaczmarczyk



Foto

Film

Kategorie:


0 komentarze

Masz coś do powiedzenia? Napisz w kratce. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy napisanych przez internautów. Niestosowne komentarze będą usuwane. Wysłanie komentarza oznacza akceptację regulaminu komentowania w serwisie WinterSzus.pl. REGULAMIN KOMENTOWANIA