Archiwum strony

Daniel Wenig kończy karierę

Szychu | 30.3.16 | 0 komentarze

Grono zawodników kończących karierę w roku 2016 powiększa się. Dzisiaj zakończenie swojej przygody ze skokami narciarskimi ogłosił Niemiec Daniel Wenig.



Były już skoczek z Berchtesgaden ogłosił swoją decyzję na swojej stronie na Facebooku:

"Drodzy fani, koledzy z drużyny i rywale, którzy stali się moimi przyjaciółmi.
Ci, którzy mnie dobrze znają, wiedzą, że nie jestem człowiekiem lubiącym dużo mówić. Dlatego chciałbym wam wszystkim gorąco podziękować i poinformować, że ostatnio długo myślałem na temat mojej przyszłości. Doszedłem do wniosku, że pora rozpocząć nowe życie i zawiesić narty na kołku. Skoki narciarskie nauczyły mnie wiele, także poza sportem. Uprawianie tej dyscypliny pozwoliło mi ujrzeć wiele wspaniałych miejsc na ziemi. Zawsze byłem człowiekiem bezpośrednim, który potrafił powiedzieć prosto w twarz, co myśli. Udało mi się nawiązać parę bliskich przyjaźni ze swoimi konkurentami ze skoczni, zawsze mogłem liczyć na ich pomoc. To był świetny czas i jestem dumny z tego, że miałem zaszczyt być członkiem silnej reprezentacji Niemiec w skokach narciarskich. Jednak przyszedł czas, by pójść inną drogą...
Chciałbym podziękować wszystkim trenerom, lekarzom, fizjoterapeutom i technikom, którzy ze mną współpracowali. Dziękuję także moim kolegom z drużyny - idźcie do przodu i dawajcie z siebie wszystko - trzymam za was kciuki!
Nie zawsze było łatwo. Mimo to pozostanę wierny tej dyscyplinie, mimo że nie będę już jej aktywnie uprawiał.
To już koniec mojej wiadomości. Żegnajcie przyjaciele. Dziękuję za wszystko!"

Wenig zadebiutował w reprezentacji Niemiec podczas FIS Cup 2006/2007 podczas zawodów w Bischofshofen. Zajął wówczas czternaste miejsce. Zawodnik ten skakał głównie w zawodach pucharu kontynentalnego. Pierwsze podejście do pucharu świata nastąpiło u niego w sezonie 2010/2011 w niemieckiej części Turnieju Czterech Skoczni, jednak dwukrotnie został zdyskwalifikowany. W tym samym sezonie zdobył srebrny medal mistrzostw świata juniorów w estońskim Otepaa w rywalizacji drużynowej. Po raz pierwszy w konkursie głównym wystąpił w sezonie 2013/2014 w Oberstdorfie. Zawody te ukończył na 43. miejscu.
W sezonie 2014/2015 Niemiec zdobył swoje pierwsze punkty pucharu świata w karierze. Dwukrotnie udało mu się wskoczyć do finałowej trzydziestki: Oberstdorf (22. miejsce) i Bad Mitterndorf (29.). Niestety potem niemiecki zawodnik musiał zmagać się z problemami zdrowotnymi, przez co zimą wystartował jedynie podczas zawodów FIS Cup w Nottoden, gdzie zajął czternaste i dziesiąte miejsce.

Danielowi życzymy wszystkiego najlepszego w życiu pozasportowym!

Źródło: facebook.com/DanielWenigskijumping

Kategorie: ,


0 komentarze

Masz coś do powiedzenia? Napisz w kratce. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy napisanych przez internautów. Niestosowne komentarze będą usuwane. Wysłanie komentarza oznacza akceptację regulaminu komentowania w serwisie WinterSzus.pl. REGULAMIN KOMENTOWANIA